Trans4mind
Trans4mind HU
A TRANS4MIND.COM, A VILÁG VEZETŐ INTERNETES SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ PORTÁLJÁNAK PARTNERE

15. Kapcsolataim javítása

1. Ezek a tényezők vonatkoznak egy bensőséges viszonyra:

2. Ki miért felelős?
Vizsgáljátok meg, melyikőtök milyen felelősséget vállal. Törekedj a teljes felelősség vállalásra az egész kapcsolatban és a saját reakciódban, de ne próbálj mindenért felelős lenni a másik személy helyett. Az ő meggyőződései és érzései az ő saját felelőssége. Miért vagy hajlandó felelősséget vállalni (másik személy)t illetően? Miért nem vagy hajlandó felelősséget vállalni (másik személy)t illetően?

3. Van verseny?
Van-e bármilyen területi verseny köztetek? Milyen játékot játszol te és a másik? Ha ez játék, akkor tekintsd annak, és élvezd. Van valami, amiből nincs elég, amiért harcolni kell? Ha van, nyugodj meg, hogy jut elég mindenkinek (szeretet, ragaszkodás, pénzt, kommunikáció, bármi).

4. Van valami, amit egyikötöknek meg kell tudnia?
Az emberek közötti feszültség általában sikertelen kommunikáció eredménye, nagyon gyakran az egyik nem tudja, mi van a másik fejében, és ezért nem megfelelően cselekszik. Dolgozzátok ki, mit nem tudtok, és találjátok meg a választ; kérdezd meg a másikat, mit akar tudni és mondd el neki.

5. Van olyan, amit nem mondtatok ki?
A másik személlyel dolgozzatok a következő kérdéseken, amíg még bármit is találtok. Egy hosszú kapcsolatban, ez SOK lehet. Mit csinált (a másik), amit nehéz volt megélned? Mit nem mondott el róla? Mit tettél, amit kemény volt a másiknak végig élnie? Mit nem mondtál el róla?

6. Elveszett az eredeti izgalom?
Menjetek vissza az időben oda, amikor először találkoztatok, és vizsgáljátok meg, hogy mit láttatok egymásban, mi volt szórakoztató és izgalmas. Figyeljetek minden részletre, különösen az érzésekre. Ha a másik személy benne van, akkor csináljátok egyszerre, csukott szemmel, és rendezzétek úgy, hogy egymást látjátok meg elsőként, amikor kinyitjátok a szemeteket. Tegyétek át az érzéseiteket a jelenbe.

7. Mit tanultál?
Fogd fel a kapcsolatot egy tanulási lehetőségnek. Találjatok rá, mit tanulhattok egymástól. Lehet, hogy egyikőtök jobb valamiben, könnyebben tolerál bizonyos dolgokat, könnyebben értékel bizonyos dolgokat. Mit tudtok tanulni egymástól? Mit tanultatok már egymástól?

8. Miben vagytok egy véleményen?
Keressétek meg, miben értetek egyet, mit láttok ugyanúgy, melyek a közös érdeklődési területek, mi vált ki belőletek azonos érzelmeket vagy azonos reakciókat. Vedd észre, hogy mennyi közös alap van, amire támaszkodhatsz.

9. Visszafogott kommunikáció?
Mit akarsz mondani a másiknak, amit valamilyen okból nem tudsz elmondani, vagy nem mondod el? Miért nem? Képzeld azt, hogy most mondod el neki, aztán tedd ezt hangosan, és képzeld el a választ. Aztán nosza, mondd meg. Hagyd, hogy a másik fél is szabadon önmaga lehessen.

10. Kedvelt és nem kedvelt dolgok?
Mit szeretsz a másikban, és mi nem tetszik benne? A másiknak tökéletesnek kell lennie ahhoz, hogy szeresd? Te tökéletes vagy? Bármelyikötöknek is tökéletesnek kell lennie, vagy inkább önmagatok szeretnétek lenni? Mi az egyedülálló benned és benne?

11. Mi szükséges és mit akarsz?
Kérdezzétek meg egymást, mire van szükséged és mit akarsz a másiktól? Komolyan megkérdezz rá, mi az, amit a másik valóban akar. Minden érvelés vagy vita nélkül egyszerűen csak derítsétek ki, hogy mit szeretne a másik.

12. Õszintén beszélsz?
Jöjjetek össze és mondjátok el egymásnak, amit igazán el akartok mondani egymásról. Próbáljatok nem elszakadni a személyes érzéseitektől és attól, ahogy látjátok a dolgokat mindkét részről. Nem megengedett a "Te ..." kezdetű mondat. Folytassátok, amíg megtanuljátok tiszteletben tartani, amit a másik mond, és kezditek jobban megérteni egymást.

13. Titkok?
Vizsgáljátok meg, mit titkoltok egymás elől. A titkok egyre jobban eltávolítanak benneteket egymástól. Tudd meg, mivel nem szembesülsz, miért nem vállalsz felelősséget. Van valami, amit sosem mondanál meg a másiknak? Vannak titkaitok egymás előtt? Miért?

14. Van társ-függőség?
Mindenkinek meg kell vizsgálnia, milyen felelősséget nem vállal, vagy mely területekről vonult vissza, azzal, hogy a kapcsolatban benne van. Például nem tart fenn barátságokat, "mert a másiknak nem tetszene." Mit tesz lehetővé a kapcsolatod, mivel nem kell foglalkoznod? Ezt nehezményezed?

15. Önigazolás?
Keresd meg a fixa ideáidat arról, hogy mi a helyes. Mit gondolsz, ennek a kapcsolatnak milyennek kellene lennie? Milyen elvek alapján? Mi ebben a logika szerinted? Valamelyikötök úgy bizonygatja a saját igazát, hogy a másikat valamilyen módon hibáztatja?

16. Nem vagytok egyformák?
Mi a hasonlóság köztetek? Mi a különbség köztetek? Milyen tulajdonságokkal rendelkezik egyikőtök, amivel a másik nem? Hogy tudjátok legjobban kihasználni ezeket a különbségeket úgy, hogy az összetűzések helyett kiegészítsétek egymást?

17. Magadról beszélsz?
Mondd el a másikról elmondott kifogásaidat úgy, mintha magadról beszélnél. Keresd meg azokat a részeidet, amelyekre vonatkoznak. Nagyon gyakori jelenség, hogy ami nem tetszik valakiben, vagy amit nem fogadunk el valaki mástól, az igazából az, amit valaki nem szeret vagy nem fogad el saját magában. A másik személyt nem tudod megváltoztatni, de magadat igen.

18. Változások lehetségesek?
Vizsgáld meg a hajlandóságodat, hogy engeded-e hogy a másik megváltozzon. Előfordul, hogy a két fél egy kapcsolatban a másik személyt változatlannak igyekszik megtartani vagy összhangban tartani a saját elképzeléseivel és elvárásaival. Ha a másik személy hirtelen megváltozik, akkor hirtelen már nem szeretik egymást annyira. Ez nem túl hasznos, növeld a toleranciádat a változásra, amikor tudod. Keressétek meg a mögöttes tulajdonságait a másiknak, amit szerettek egymásban, de a szabaduljatok meg minden bebetonozódott konkrét viselkedési elvárástól és körülménytől. Fontold meg: "Milyen változásokat engednél meg (a másik)nak?

19. A jövő?
Képzeld el, hogy milyennek szeretnéd a kapcsolatot a jövőben. Ellenőrizd, hogy valóban kongruens-e veled, vagy ez csak egy absztrakt álom. Kövesd visszafelé a jelenbe. Hogyan válthatod valóra?

Tovább...
Tartalom

Könnyebb lenne megérteni és végigcsinálni segítséggel? Jól jönne magyarázat, az, hogy valaki rendszeresen foglalkozzon veled, gyengéd vagy határozott irányítás vagy más segítség? A könyvhöz coachingot ajánlok Skype-on, <itt kérj időpontot.