Trans4mind
Trans4mind HU
A TRANS4MIND.COM, A VILÁG VEZETŐ INTERNETES SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ PORTÁLJÁNAK PARTNERE

18. A problémákból legyenek kihívások

A sikeres embert nem az jellemzi, hogy van problémája vagy nincs, hanem az, hogy ugyanazok-e a problémái, mint tavaly! Más szóval, megértik a problémákat? És megoldják őket? Vagy csak aggódnak és bosszankodnak és nem csinálnak semmit?

Mindenkinek vannak problémái. Amikor valamit el akarunk érni, akadályokba ütközünk, - egyébként túl könnyű lenne és nem lenne szórakoztató. Ha a cél elérését magakadályozza valami, van egy kis probléma. Az érdekes élet az akadály leküzdése és cél elérése. Ezt problémamegoldásnak is hívjuk. Problémák azaz kihívások nélkül az élet unalmas lenne! A problémák az élet lényege. Nehézségek akkor merülnek fel, amikor a probléma van rád hatással és nem te hatsz a problémára. Olyankor stresszelsz és aggódsz.

Amikor a probléma van rád hatással, nem jössz rá, hogy te okozod. Nem tudod, hogy neked, és csak neked kell valamit tenned, ha meg szeretnéd oldani. Azt várod, hogy valami történjen, vagy valaki más oldja meg, vagy azt, hogy felszívódjon. Nem látsz tisztán, nem nem nézel szembe a valósággal, nem látod az igazságot, és ezért nem tudod megoldani a problémát. És ez nem szórakoztató. Azt is mondhatjuk, hogy nem vállalod a felelősséget, és hogy a külső körülmények vezérelnek (reaktív vagy).

Ha van egy problémád, tudod, hogy te csináltad, mert te akartál valamit - van egy célod -, és mindig vannak akadályok minden célhoz vezető úton. Szóval van egy akadály a cél ellenében - egy probléma! Tudod, hogy tenned kell valamit a problémával, legyőzni az akadályokat és haladni előre a cél felé. És meg kell csinálnod ( senki más nem tudja). És megcsinálod! Megoldod a problémát. És ez szórakoztató! Ezt úgy is nevezik, vállalod a felelősséget és kezedben tartod az ügyet (tudatos válasz).

Mindig vannak problémák az életben. A kérdés az, a probléma van rád hatással vagy te hatsz a problémára? Jobb, ha hagyjuk, hogy a problémák kihívások legyenek, egy olyan játék, amit élvezel.

Először meg kell határoznod a problémákat az életedben, és elkerülhetetlen, hogy sokan legyenek! A következő technika segítségével azonosítsd a problémákat, amelyeknek esetleg nem is vagy tudatában, talán csak azért, mert úgy hozzájuk szoktál...

Gyakorlat
Tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

  1. "Mit csinálsz az életben, amit akarsz?"
  2. "Mit nem csinálsz az életben, amit akarsz?" Más szóval, mit szeretnél csinálni, amit mégsem csinálsz?
  3. "Mit csinálsz az életedben, amit nem akarsz csinálni?"
  4. "Mit nem csinálsz az életben, és nem is akarsz csinálni?
A 4. kérdés azonosítja azokat a dolgokat, amiket valaki tényleg nem akar csinálni, és ezért nem részei az életének. Például, mert nem akar valaki másnak dolgozni, és így korlátozza a lehetőségeit.

Tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket, amíg ki nem fogysz a válaszokból.

Most nézd meg, mit tudsz. A 2. és 3. a kérdésre adott válaszok a problémás területek az életedben. A 4. kérdés jelenthet megoldatlan problémát is. Ezekkel az adatokkal - remélhetőleg tisztábban látod a helyzetedet - képes leszel arra, hogy lépéseket tegyél afelé, hogy kiküszöböld problémák mögötti igazi okokat.

Megjegyzés: Ha az energia hiánya problémát okoz, vedd észre, hogy a mentális fittséget elő tudod segíteni a fizikai fittség, és a testgyakorlás energiával tölt fel. Valamint a kimerültségig beszélhetsz magadban, a legtöbben körülbelül annyira fáradtak, amennyire fárasztják magukat.

Ha gyakorlati problémáid vannak, inkább tegyél lépéseket a probléma megoldására, minthogy aggódj és panaszkodj. A legtöbb problémának egyszerű a megoldása: lefogyhatsz, ha kevesebbet eszel, abbahagyhatod a dohányzást ha egyszerűen nem szívsz többet. Igen egyszerű, de nem könnyű megcsinálni, másképp már megtetted volna.

Hogy megoldd a patthelyzet, nézd meg, milyen erő tart vissza. Szeretek enni, és szeretek dohányozni, igen, de miért? Általában a miértre a válasz: kielégítetlen igények, melyeket a kényszeres cselekvés helyettesít. Mivel nem nézünk szembe itt? Keresd meg az igazi mögöttes problémát és először oldd meg azt. Próbálj meg világosabban látni, azonosítsd a gondolat-torzulásaidat, amelyek a problémát sokkal gátlóbbnak mutatják, mint amilyen az valójában.

Ezt követően mindennap szándékos erőfeszítésre van szükség, a középpontban azzal a céllal, amelyről valóban úgy érzed, érdemes. Figyeld magad a folyamat közben, és amikor elkalandozik a figyelmed, térj vissza a feladathoz. Koncentrálj újra, és kezdd el megint.

Ha egy célért dolgozol, amit el akarsz érni, akkor két dolog nagon sokat segít. Először is, hogy legyen egy nagyon világos képed arról, hova igyekszel, és hogy milyen is lesz, amikor odaérsz. Érezd minden érzékszerveddel, mintha már elérted volna.

Másodszor, ne azt méregesd, hogy meddig kell még eljutnod, hogy elérd a kitűzött célt, hanem azt, hogy meddig jutottál már el. Vedd észre, hogy mennyire fontosak az első lépések. Csináld így tovább, és odaérsz.

Tovább...
Tartalom

Könnyebb lenne megérteni és végigcsinálni segítséggel? Jól jönne magyarázat, az, hogy valaki rendszeresen foglalkozzon veled, gyengéd vagy határozott irányítás vagy más segítség? A könyvhöz coachingot ajánlok Skype-on, itt kérj időpontot.