Trans4mind
Trans4mind HU
A TRANS4MIND.COM, A VILÁG VEZETŐ INTERNETES SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ PORTÁLJÁNAK PARTNERE

19. Nehéz idők

Ha fájdalmas események történnek az életben, mint például a munkahely elvesztése, egy kapcsolat felbomlása, betegség vagy ha nem sikerül egy fontos feladat, ez természetesen lesújtó. Mint a fájdalom, amit akkor érzünk, amikor elesünk, ez a való élet, melyet el kell fogadnunk, aztán összeszedni magunkat, és egy kicsit okosabban folytatni tovább.

A fájdalom miatt kísértést érezhetünk, hogy ellenállással és elutasítással megkerüljük a valóságos életet. Valami rossz történik, és mi elnézünk a másik irányba. Úgy teszünk, mintha nem lenne gond: "Az értékesítési adatok összeomlása nem az én problémám", "Nem vagyok ideges, mert elhagyott, csakhogy megszabadultam tőle!" De a probléma nem múlik el csak úgy, és az elnyomott érzéseink sem - ezek beépülnek és üszkösödnek belül, szorongást, feszültséget, depressziót és stresszel kapcsolatos problémákat okozva. Az érzelmi energia, amit ezek az elnyomott érzések okoznak végül olyan viselkedésre késztetnek, amit nem szeretsz vagy nem értesz, és amelynek nem vagy ura.

Egy másik módja annak, hogy elkerüljük a valóságot a túlzás. Ilyenkor a helyzetet rosszabbnak állítod be, mint amilyen valójában, hogy megindokold az ellenállásodat. Amennyiben bármi enyhén kellemetlen történik, akkor rögtön a legrosszabbat képzeled, minek lehet rossz vége, mintha azok valósak lennének és máris megtörténnének. Ezzel természetesen nem tudsz szembenézni így begurulsz vagy elveszted az önuralmadat, hogy enyhítsd a felgyülemlett érzelmek okozta nyomást. Ez jó érzés, mert az érzéseket tettekké alakítja - de ez nem változtat a valóságos helyzeten, amivel még mindig nem nézel szembe.

A harmadik gyakori módja annak, hogy megbirkózzunk az érzéseinkkel az, hogy megpróbáljuk az egész kérdést elkerülni és inkább elkerülő hadműveleteket végzünk - beszélünk, tévézünk, eszünk, dohányzunk, iszunk, kábítószerezünk, szexelünk, stb. De annak ellenére, hogy megpróbálunk elmenekülni, az igazi probléma és a vele kapcsolatos érzések még ott vannak - és stressz formájában még mindig megvámolnak bennünket.

De van egy másik lehetőség egy érzés kezelésére: rá koncentrálsz, teljesen átéled, majd elengeded: elengeded, semlegesíted, amint a 1o. leckében leírtuk. Az elengedés elfogadást igényel; elfogadás akkor történik, amikor már nem állunk ellen - már nem látjuk a dolgokat fekete fehérnek, nem ítélkezünk. Amikor képesek vagyunk feltétel nélkül szeretni, beleértve magunkat is.

Amennyiben bármilyen kényelmetlenséget tapasztalsz, akkor szemben állsz azzal a ténnyel, hogy valaki, egy helyzet, vagy egy dolog, úgy van, ahogy. Lehet, hogy ezt öntudatlanul és automatikusan csinálod, de mégis, minden szenvedés, minden kellemetlenség, minden fájdalom abból ered, hogy nem engeded azt, ami van. Ha teljesen megengedő tudnál lenni, az élet könnyen és boldogan folyna, kényelmetlenség nélkül, a külső körülményektől függetlenül.

Ez nem jelenti azt, hogy nem tehetsz semmit annak érdekében, hogy változzanak a dolgok. Ez csak annyit jelent, hogy amikor szembesülsz valamivel, ami úgy van, ahogy, és nem lehet rajta változtatni, akkor nem szenvedsz miatt.

Tedd meg, amit tudsz, hogy megteremtsd, amit akarsz, de ne ragaszkodj az eredményhez; így a jól léted szintje az eredménytől függetlenül ugyanaz maradhat. A boldogságod belülről jön, nem onnan, hogy mi történik vagy nem történik körülötted.

Ha meg akarsz változni, vagy segíteni másoknak megváltozni, akkor információt kell gyűjtened, egy-egy probléma figyelemre méltó részeit, a kényelmetlenséget okozó tüneteket. Ez a jelenlegi állapot.

Lesz egy kívánatos állapot is: egy eredmény, ami a változás célja. Lesznek források, amelyek segítenek elérni ezt az eredményt, és a mellékhatások is, a magad és mások számára. Lesznek persze akadályok és nehézségek. De ha ez egy aggasztó probléma, és nem csupán egy érdekes kihívás, ott alapvető okai is lesznek annak, ami a problémát okozza: mit kell valakinek csinálnod ahhoz, hogy fenmaradjon a probléma, és miért? Mivel nem szembesülsz? Ezeknek az okoknak elkerülhetetlenül köze van az ellenálláshoz, a tagadáshoz, vagy a valóság eltúlzásához, és a kísérő érzelmek elnyomásához.

A problémák konfliktus eleme belülről fakad és a trükk a megoldásukhoz az, hogy megtaláljuk a saját szándékunkkal szembenálló tényezőt és felismerjük, hogy valóban okai vagyunk a helyzet kialakulásának, mert másképpen nem állhatna szemben a szándék az ellen-szándékkal - a problémával! A probléma "megoldása" egyszerűen az, hogy megértjük a probléma szerkezetét. Elfogadjuk és már nem állunk ellen annak, ami a tiszta igazság a valóságos helyzetben. Felismerjük a tagadást vagy túlzást, ami folyik egy ideje, és az eredményhez kötődő érzelmeinket. Az érzelmi töltés vagy a probléma zavarossága ezután szertefoszlik, és megfelelő lépéseket tudunk tenni.

Az, hogy egy ember mennyit szenved az életében, az közvetlenül kapcsolódik ahhoz, hogy mennyire fogadja el a tényt, hogy "a dolgok úgy vannak, ahogy vannak", nem úgy, ahogy szerinte "lenniük kellene. Nem tudsz megszabadulni attól a gondolattól, hogy bizonyos dolgok másképp legyenek? Gondold át őket és frissíts, legyenek belőlük preferenciák: "Jobban szeretném, ha így lenne. Akarok tenni érte valamit? Ha igen, mit?"

Ez azt jelenti, hogy amikor valami nem úgy van, ahogy te akarod, nem szenvedsz miatta (nem leszel dühös, szomorú, félénk, szorongó, és így tovább), a boldogságodat és a nyugalmadat nem rajtad kívül álló erők irányítják. Ekkor rendelkezni fogsz a helyzet javításához szükséges tisztánlátással.

Gyakorlat
A nap során vedd észre, amikor ellenállást érzel vagy úgy érzed, hogy ami történik, nem elfogadható a számodra. Ekkor válts nézőpontot: "Jobb szeretném másképp, de el tudom fogadni ezt kiindulási pontként, tényleg rendben." Nézd meg, mit tudsz meg magadról, és hogy ez valójában képessé tesz arra, hogy boldogabb és hatékonyabb legyél.

Tovább...
Tartalom

Könnyebb lenne megérteni és végigcsinálni segítséggel? Jól jönne magyarázat, az, hogy valaki rendszeresen foglalkozzon veled, gyengéd vagy határozott irányítás vagy más segítség? A könyvhöz coachingot ajánlok Skype-on, itt kérj időpontot.