Trans4mind
Trans4mind HU
A TRANS4MIND.COM, A VILÁG VEZETŐ INTERNETES SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ PORTÁLJÁNAK PARTNERE

26. Elképzelésből valóság

A cél egy meghatározott vágy határidővel. Az egészséghez és a boldogsághoz elengedhetetlen szükségleteidet kielégítő célok kijelölése és elérése. A törekvés a céljaid felé annak a megnyilvánulása, hogy kezedben tartod az életed.

Lelki szemeid előtt látni a célt sokkal fontosabb, mint minden részletét, vagy akár bármilyen részletet tudni, hogy miként fogod elérni. Egy festő számára az az első lépés, hogy elképzelje a végeredményt; az eszközök ennek eléréséhez igen változatosak - különböző anyagok és stílusok, például - és néhány lépéshez szükség lehet új dolgok megtanulására vagy függhet olyan ötletektől és inspirációtól, melyekről a művész tudja, hogy majd eljönnek a megfelelő pillanatban -, nem aggódik, hogy nincsenek ott az elején. Akárhogyis sikerül, ki fogja fejezi az érzéseit és a szellemiségét, és ez több mint elég.

Az elképzelt cél megvalósítása egy erős, természetes tendencia - ahogy a növények törekszenek a fény felé - egy kitartó indíttatás, amely a legkeményebb gránitot is szétrepeszti. Ha nincs tiszta képed arról, hová akarsz menni, ez a kreatív késztetés összezavarodik és előfordulhat, hogy életedet értelmetlennek vagy céltalannak érzed. Akkor aztán előfordul, hogy negatív célokat képzelsz el magadnak - lehet, hogy hozzá nem értőnek, betegnek látod magad, fájdalmaid vannak, kudarc ér és a kreatív erőd hajlani fog arra, hogy ezeket valósítsa meg.

Az első lépés a cél a meghatározásához az, hogy kapcsolatba kerülj azzal, amit igazán akarsz az életben. Valamivel, ami igazán inspiráló a számodra, amiről tudod, hogy ez a "helyes". Olyannak kell lennie, amit tényleg nagyon, nagyon akarsz, függetlenül attól, hogy "mi az ára." Nem olyant, amit mások akarnak vagy elvárnak tőled, és nem is olyant, amivel másoknak okozol örömet -, hogy lelkesítsen, te számodra kell igaznak lennie, valaminek, ami igazán ösztönöz.

Ez lehet, hogy egy életre vagy egy évre, hónapra vagy hétre szóló cél. Legyen világos és egyszerű, de ne általánosságokban határozd meg a célt, mint "bizonyos" vagy "több" - legyél konkrét! Legyen benne konkrétan idő, hely, tények, számok, személyek. Tisztázd pontosan, milyen konkrét változásokat jelent a cél az életedben, és adj egy konkrét határidőt annak megvalósítására.

A célnak elérhetőnek kell lennie - lehet, hogy egyelőre elérhetetlen, de nem látótávolságon kívül van! Olyannak kell lennie, amiben hiszel, amit igaznak érzel, ami összhangban van az értékrendeddel.

Most képzeld el a helyzetet a fejedben, mint ami ténylegesen most történik. Fogalmazd meg, mint egy ténymegállapítást jelen időben, lásd magad a megvalósult céllal. Mit csinálsz? Mi van körülötted? Mit mondanak neked az emberek? Hogy érzed magad most, hogy már elérted? Vidd a megvalósulás érzését a szívedbe és ünnepelj! Ez az érzés marad majd veled, és erőt ad minden tevékenységedhez a cél megvalósításához.

Íme néhány példa a jól megfogalmazott eredményre: "minden héten egyszer megyek egy szingli klub rendezvényére és új emberekkel találkozom akikkel remekül kijövök [a cél 5 új, igazi barát]." "Hetente háromszor egy mérföldet (1,6km) úszom és úgy érzem, erősebb és élénkebb vagyok [a cél, hogy fitt legyek hetente háromszor egy mérföldet úszva]." "Kényelmesen megélek az élelmiszer, ruha és szórakozás keretemből; most anyagilag biztonságban érzem magam és jól kezelem a kiadásaimat [a cél, hogy megéljek a pénzemből három hónap múlva]." "Bob és én megértjük egymást és igazán szeretjük egymást, bízunk egymásban, és csodás a szex [a cél, hogy javítsuk a kommunikációt a kapcsolatunkban annak érdekében, hogy a szexuális életünk ismét remek legyen]."

Ne használj tagadó mondatokat, mint "Nem eszem túl sokat." Gondolkozz pozitívan! A negatív célok, vagy ha nem tudod látni magad úgy, hogy valóban eléred a célt, erősen arra utalnak, hogy valószínűleg belső konfliktus zajlik, és ebben az esetben ezt kezelned kell, azonosítani a téged korlátozó rossz beidegződéseket és korrigálni őket.

Például, lehet, hogy rájössz, hogy:

Ezután ki kell dolgoznod egy cselekvési tervet is, amelyben sorban benne vannak a cél eléréséhez szükséges lépések. Mit kell tenned, megváltoztatnod, megtanulnod vagy megvalósítanod ahhoz, hogy onnan, ahol most vagy oda érj, ahol lenni akarsz?

Az útvonal felrajzolását legjobb, ha a végéről kezded, lelki szemeiddel a megvalósult célt látva magad előtt - így biztos a pályán maradsz, biztos, hogy amit tervezel, a célodhoz vezet és nem máshova. Mit kell tenni annak érdekében, hogy végül elérd a célodat? Minek kell a helyén lennie? Most haladj visszafelé: mit kellett tenned egy lépéssel ezelőtt? Menj vissza az első lépésekig, amelyeket meg kell tenned. Az első lépéseknek olyan dolgoknak kell lenniük, amikről tudod, hogy meg tudod csinálni, így neki tudsz látni. Írd le mindezt és oszd meg azokkal, akik támogatni fognak.

Amint munkához látsz, ismerd fel a félelmeidet, fogadd el és engedd el őket. Ehhez használhatod az EFT-t vagy más technikát. Vedd észre, mit mindent csinálsz, talán rendszeresen, ami megnehezíti vagy lehetetlenné teszi, hogy végül elérd a célodat, és ne csináld ezeket a dolgokat. Azonosítsd és korrigáld a korlátozó rossz beidegződéseidet (beleértve az elfojtott meggyőződéseidet), és helyezd át ezt az energiát abba a szeretetbe, amit a magad előtt látott cél iránt érzel.

Ahogy az első lépéseket megteszed a valóságba, azt látod majd, hogy a célod megvalósításához illően cselekszel; az ötletek és az erőforrások a helyükre kerülnek. Akadályok, kedvezőtlen fordulatok elkerülhetetlenek, de lehet tanulni belőlük, majd újra felépíteni a víziót, és a korábbinál nagyobb önbizalommal továbblépni. Használj fel mindent, amit megtanultál, hogy felépítsd és növeld az önbecsülésedet - legyél a saját legnagyobb támogatód. Mivel magabiztos vagy, felülmúlod majd önmagad és új dolgokat akarsz kipróbálni. És ne feledd, hogy miért csinálod, amit csinálsz - ez segít, hogy elérd a célt, kerül amibe kerül, hogy türelmes legyél, amikor szükséges és hogy állhatatos légy.

Ugyanilyen fontos az is, hogy amennyire csak lehetséges, kíméletlenül és őszintén összpontosíts a jelenlegi valóságra. És ez kulcsfontosságú: a fejlődést onnan mérd, ahonnan elindultál, nem onnan, hogy milyen messzire kell még menned. Minden egyes lépés, amikor bizonyítod az alakalmasságodat, növeli az önbecsülésedet; minden fejlemény javíja a hangulatodat.

Az, hogy összehasonlítod az fejlődést a kiindulási ponttal, ösztönözni, bátorítani fog, hogy folytasd. A célok lépésről lépésre valósulnak meg, és minden lépést értékelni kell - egyébként a cél távolinak tűnhet, és úgy érezheted, hogy alig van előrehaladás, miközben igenis van.

Aztán hasonlítsd össze a valóságot és az előrelépést a végső látomással - a következő lépések világosak lesznek és motivált leszel a folytatáshoz. Ez egy improvizatív folyamat, és nem lehet teljes egészében előre látni a kezdetektől fogva. Mivel az alkotás improvizatív, lehet, hogy a tervezett lépéseket és még a célt is felül fogod vizsgálni. Most hogy már jobban ismered magad, lehet, hogy rájössz, hogy amit tényleg akarsz, az nagyon különbözik attól, amit eredetileg kitűztél.

A JÖVÕ LÉTEZIK

ELÕSZÖR KÉPZELETBEN

AZTÁN AKARATBAN

AZTÁN A VALÓSÁGBAN

Érezd jól magad!! (a célok kitűzése és elérése = érdekes élet)

Tovább...
Tartalom

Könnyebb lenne megérteni és végigcsinálni segítséggel? Jól jönne magyarázat, az, hogy valaki rendszeresen foglalkozzon veled, gyengéd vagy határozott irányítás vagy más segítség? A könyvhöz coachingot ajánlok Skype-on, itt kérj időpontot.