Trans4mind
Trans4mind HU
A TRANS4MIND.COM, A VILÁG VEZETŐ INTERNETES SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ PORTÁLJÁNAK PARTNERE

7. Boldogságunk forrásai

Elfojtani a múlt fájdalmas emlékeit - a rossz dolgokat, amelyek megtörténtek vagy amiket megtettünk -segíthetnek elkerülni a boldogtalanságot. De ez ugyanakkor elfojtja az örömforrásainkat, amelyek támogatják az önbecsülésünket és jóllétünket. A múlt elnyomására elhasznált energia megcsapolja jelen életünket. Attól, hogy felidézel boldog pillanatokat, visszakaphatod az elveszett energiát és lelkesedést, és ugyanakkor kiürítheted a rossz emlékekből eredő energiát. Szabadon engedsz csodálatos, új érzéseket és élvezetet a jelen életedbe. Ebben segít ez a lecke.

Amikor újraéled a pozitív élményeket, visszaszerzed óriási lelkesedésed és vidámságod forrását. Így máris élvezheted. Ezek az élmények az élet-energiád hátrahagyott arany rögei amit most visszaszerezhetsz. A következő gyakorlatokban felidézed néhány örömteli élményedet. Azzal, hogy figyelmet szentelsz a pozitívra, növeled az energiád és értékeled magadban a jót és a becsületest. A megnövekedett élet-energiád azután a rossz élményeket ellényegteleníti. Segít elengedni a negatív tapasztalatokat.

Pozitív élmények gyakorlata

1. lépés: Tegyél fel magadnak egy kérdést az alábbi Emlékek sorából

2. lépés: Idézz fel egy olyan élményt és röviden fuss át rajta az elejétől a végéig, úgy, mintha éppen most történne. Pl.: "Szaladok az út mentén és...".

3. lépés: Tedd fel magadnak a következő kérdést. Amennyiben nem tudsz felidézni egy esetet, vagy kellemetlen emlék jut eszedbe, hagyd azt a kérdést és térj át a következőre.

Emlékek sora

Emlékezz vissza arra, amikor jól érezted magad.
Emlékezz vissza arra, amikor pénzt kerestél.
Emlékezz vissza arra, amikor jó zenét hallgattál.
Emlékezz vissza arra, amikor felülkerekedtél valamin.
Emlékezz vissza arra, amikor megkaptál valamit amit akartál.
Emlékezz vissza arra, amikor egy barátságos tüzet élveztél.
Emlékezz vissza arra, amikor bicikliztél.
Emlékezz vissza arra, amikor egy állattal játszottál.
Emlékezz vissza arra, amikor átrendezted a bútorokat.
Emlékezz vissza arra, amikor tényleg tudtad, miről beszélsz.
Emlékezz vissza arra, amikor sikeres bemutatót vagy beszédet tartottál.
Emlékezz vissza arra, amikor rendbe hoztál egy rendetlen környezetet.
Emlékezz vissza arra, amikor élvezted, ahogy kinéztél.
Emlékezz vissza arra, amikor szívesen beszélgettél valakivel.
Emlékezz vissza arra, amikor elismerték, hogy jól végeztél el egy munkát.
Emlékezz vissza arra, amikor megtartottad a szavad.
Emlékezz vissza arra, amikor a karodban tartottál valakit.
Emlékezz vissza arra, amikor élvezted a torna gyakorlatokat.
Emlékezz vissza arra, amikor rajzoltál egy képet.
Emlékezz vissza arra, amikor segítettél valakinek.
Emlékezz vissza arra, amikor győztél.
Emlékezz vissza arra, amikor találkoztál valakivel, akivel jóban vagy.
Emlékezz vissza arra, amikor nagyon jót táncoltál.
Emlékezz vissza arra, amikor fontosnak érezted magad.
Emlékezz vissza arra, amikor jót nyaraltál.
Emlékezz vissza arra, amikor elértél valamit értékeset.
Emlékezz vissza arra, amikor élvezted a hosszú sétát.
Emlékezz vissza arra, amikor élvezted a kerti munkát.
Emlékezz vissza arra, amikor jó ötleted volt.
Emlékezz vissza arra, amikor megcsókoltál valakit, akit szerettél.
Emlékezz vissza arra, amikor nevettél egy viccen.
Emlékezz vissza arra, amikor festettél valamit.
Emlékezz vissza arra, amikor lelkes voltál.
Emlékezz vissza arra, amikor egy barátoddal voltál.
Emlékezz vissza arra, amikor megtartottad a poziciódat.

4. lépés: Amikor különösebb nehézség nélkül vissza tudsz emlékezni örömteli élményekre, ismételd meg a fentieket és keress korábbi eseteket ugyanabból a fajtából. Vagyis:

Emlékezz vissza arra, amikor...
Emlékezz vissza arra, amikor korábban ...
Emlékezz vissza arra, amikor legelőször ...

Ha úgy érzed, befejezted, miután többször végig mentél a listán, akkor folytathatod úgy, hogy elképzelsz egy "élményt" válaszul a kérdésekre - engedd szabadjára a képzeleted!

Így ahelyett, hogy "Emlékezz vissza arra, amikor... (pl. jól érezted magad)," mondd magadnak ezt: "Képzeld el...

(pl. jól érzed magad)." Képzeld el, hogy most éled át.

Ez egy vidám gyakorlat, ami tényleg megváltoztatja az élet kilátásaidat és fejleszti az önbecsülésedet.

Tovább...
Tartalom

Könnyebb lenne megérteni és végigcsinálni segítséggel? Jól jönne magyarázat, az, hogy valaki rendszeresen foglalkozzon veled, gyengéd vagy határozott irányítás vagy más segítség? A könyvhöz coachingot ajánlok Skype-on, itt kérj időpontot.